Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers Vr1 haalt flink uit tegen Trekvogels Vr2

Laren, 10 december 2023
    Witkampers Vr1 – Trekvogels Vr2 (2-0) 8-0

Op zondag 10 december werd de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop gespeeld op het Leussinkpark in Laren. Na een matige wedstrijd tegen Beuningse Boys afgelopen weekend, hadden de dames wat goed te maken.

Om half 11 werd er verzameld in de bestuurskamer voor de wedstrijdbespreking. Knokken voor iedere meter en overtuiging in de duels, deze combinatie zou moeten zorgen voor een vroege 1e goal tegen Trekvogels VR2.

Beide teams stonden om 5 voor 12 klaar op het veld op verzoek van de scheids. Hij vertelt de dames duidelijk wat de bedoeling is en wat hij wel en niet zal tolereren. Vervolgens wordt om 12 uur het startsignaal gegeven.

We beginnen onrustig en onnauwkeurig aan de wedstrijd. De duels worden niet gewonnen en de bal wordt weinig in de ploeg gehouden. Toch werden er hier al wat kansen gecreëerd. In de 3e minuut schoot Yinke van afstand op de goal, maar helaas rolt de bal net naast. Yinke laat het hier niet bij en na goed doorjagen op de bal krijgt zij opnieuw een kans, maar deze belandt in de handen van de keepster. Hierop antwoordt Trekvogels met een counter via de rechterzijde, die resulteert in een corner. Er volgen 2 corners voor Trekvolgels, waarbij de Witkampers met wat ren en vliegwerk goed wegkomen.

Na ongeveer 10-15 minuten kregen de Witkampers het spel meer onder controle. De ballen worden nauwkeuriger ingespeeld en de afspraken vanuit de wedstrijdbespreking worden nageleefd. Dit geeft opnieuw meerdere kansen, waarbij onder andere Bodine, Daphne en Kaylee allen een goede schietkans krijgen. Maar hieruit volgt helaas nog geen doeltreffer.

Witkampers blijft rustig aan de bal en speelt goed rond. De flanken worden bezet gehouden en er volgen meerdere goede aanvallen. De vooraf afgesproken en graag gewilde “vroege goal” is onderhand al geen optie meer en Trekvogels voelt een mogelijke brillenstand aankomen voor in de rust.

In de 32e minuut speelt Romy zichzelf keurig vrij aan de linkerzijde en legt de bal voor de goal, helaas lukt het niemand om hier het laatste tikje aan te geven. In de 36e minuut is het dan eindelijk zover, Carmilla scheurt langs de linkerzijde en geeft de bal richting de 1e paal, waar Bodine de bal netjes over de lijn werkt. Eindelijk! 1-0 voor de Witkampers.

In de daaropvolgende minuten voor rust volgen er meerdere kansen. Vanuit een mooie corner van Daphne in de 39e minuut volgt een prachtige kop goal van Yinke. 2-0 voor de Witkampers! De dames proeven dat hier meer in zit en blijven goed druk zetten op de achterhoede van de Trekvogels.

In de 44e minuut wordt na een handsbal, de bal op de stip gelegd. Rinus neemt deze penalty op zich en zal hem eens even lekker in het netje leggen. We zullen maar zeggen dat het aan het veld lag... Rinus schiet de bal op de lat, waarna er ook in de rebound geen mooie kans voor de Witkampers meer komt. Zo blijven de dames doorvoetballen tot het rustsignaal. Enigszins teleurgesteld gaan de dames de kleedkamer in. Er zijn genoeg kansen en toch zijn er nog maar 2 goals gevallen? Er zit veel meer in deze wedstrijd, dat weten we.

Na een paar aandachtspunten van de trainer, stappen de dames het veld op voor de 2e helft. In de eerste minuten na de rust zijn er veel kansen voor de Witkampers. Er wordt goed gecombineerd en meerdere keren op goal geschoten, helaas nog zonder resultaat.

In de 57e minuut komt er een extra domper voor Trekvogels. Zij kwamen namelijk aan op het Leussinkpark met een krappe selectie van 11 spelers en notabene de spits valt in de 57e minuut uit. Conclusie: Trekvogels zal het gros van de 2e helft verder moeten spelen met 10 man.

Hier maken de Witkampers dan ook goed gebruik van. Daphne geeft in de 59e minuut de bal voor op Bodine. Bodine houdt de rust aan de bal en geeft een balletje opzij naar Yinke, die de bal geplaatst in het netje legt, 3-0!

De druk wordt opgevoerd en Witkampers ruikt meer goals. In de 66e minuut poeiert Carmilla een hoge bal richting de goal. De keeper houdt deze tegen, maar helaas niet klemvast. Onze Lotte staat goed op te letten en tikt de stuiterbal binnen. 4-0 voor Witkampers.
    Hierop volgt in de 69e minuut de 5-0, Els levert de bal in bij Daphne die zich vrij speelt en de bal strak over de grond binnen schiet.

Hoeveel meer zal er nog in deze wedstrijd zitten? Nog een goal? Yinke denkt van wel! In de 76e minuut neemt Daphne opnieuw een prachtige corner, die netjes binnengelopen wordt door Yinke. 6-0 voor de Witkampers en een hattrick voor Yinke!
    Kort hierop volgt de 7-0 door een mooi uitgespeelde actie van Bodine. (79e minuut)

De 16 meter begint vol te raken van de witte shirts, Witkampers proeft nog een goal. Er volgen nog meerdere kansen en uiteindelijk is het Kaylee die zichzelf goed vrij speelt in de 84e minuut, zij scoort hierbij de 8-0.

Hier blijft het dan ook bij en de scheids fluit na 90 minuten af. De dames schudden elkaar de hand en lopen al glimlachend terug naar de dug-out.

Een heerlijke wedstrijd om mee af te sluiten voor de winterstop! Iedereen heeft hard gewerkt en zijn bijdrage kunnen leveren. Hopelijk weten we dit door te zetten in de 2e helft van de competitie.

Aankomende woensdag speelt Witkampers VR1 nog voor de Achterhoekcup tegen AZSV O23. De aftrap is om 20:15 uur op het Leussinkpark. Wie weet tot dan!

Tekst: Els Wesseldijk