• Witkampers Vr1 houdt gelijkspel vast tegen Victoria Boys Vr1

Bekerwedstrijd: Witkampers Vr1 – Victoria Boys Vr1 om 20:00
    Ruststand: 2-2
    Eindstand: 2-2

De 2e bekerwedstrijd stond op het programma voor Witkampers Vr1. Na een goede 2e helft tegen Trekvogels Vr2 wilden we dit doortrekken tegen Victoria Boys Vr1.

Zowel in de oefenwedstrijd als in de bekerwedstrijd startte Witkampers voortvarend tegen Victoria Boys. Met goed positiespel kreeg witkampers de 1e kans, maar bal eindigde in het zijnet.

Naarmate de wedstrijd vorderde nam Victoria Boys de overhand, mede door onnodig balverlies van Witkampers. Uit een van deze aanvallen scoorde Victoria Boys in de 14e minuut de 0-1.

Witkampers liet het er niet bij zitten en ging door met haar eigen spel. Dit leverde in de 20e minuut de gelijkmaker van Vene uit een goed uitgespeelde aanval.
    Dit gaf Witkampers vertrouwen. Dat bleek ook zo. In de 28e minuut rondde Nora een prachtig uitgespeelde aanval af: 2-1. De mooiste aanval van de avond. De 2-2 van Victoria Boys volgde helaas niet veel later.

Ruststand: 2-2

Na de rust moest witkampers zoeken naar de juiste organisatie. Victoria Boys kwam een paar keer gevaarlijk door, maar door goed keeperswerk en goed verdedigend spel bleef het 2-2.

25 minuten voor tijd moest witkampers door met 10 man. Met 10 man stond de organisatie zelfs nog beter. Victoria Boys had juist hierdoor heel veel moeite om er doorheen te komen. Aan de andere kant kreeg witkampers zelf de beste kansen, maar de scherpte ontbrak.

Zou het lukken? Een gelijkspel? Door hard werken vanuit een goede organisatie lukte het om er een gelijkspel uit te slepen. Complimenten aan het team! Het stond weer veel beter dan de wedstrijden hiervoor.

Tekst: Olton Valois Smith