Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers Vr1 moet de punten in Heemskerk laten

Heemskerk, 4 februari 2024
    ADO '20 - Witkampers (0-0) 0-2

Zondagochtend 4 februari moesten we al vroeg uit de veren. Half 8 moesten we aanwezig zijn op de voetbal voor de wedstrijd tegen ADO '20 VR1. Waarna we met de bus naar Heemskerk zijn gegaan om om 11 uur af te trappen.

Na 5 minuten is de eerste kans voor ADO, maar de goal wordt afgekeurd vanwege buitenspel. Een afstandsschot van ADO na 7 minuten voetballen, de lat redt ons van een achterstand. De eerste 10 minuten zijn de kansen voor ADO. Gelukkig is onze Isa scherp en redt ons 2 maal achter elkaar.
    In de 16e min ontstaat er een grote kans voor ADO, maar gelukkig wordt de kans slecht afgemaakt. We komen iets meer in de wedstrijd en komen af en toe op de helft van de tegenstander. We krijgen onze eerste kans in de 23e minuut, verdediger van ADO werkt weg, een corner voor Witkampers. Deze wordt weggewerkt, maar we blijven op de helft van ADO voetballen. Na 38 minuten voetballen is de wedstrijd nog steeds in evenwicht. ADO is meer in balbezit, maar wij krijgen de bal on-orthodox weg. 40e minuut een schot van Daphne, maar in de handen van de keeper. Net voor rust creëert ADO een grote kans, deze gaat rakelings naast. We komen goed weg. We gaan rusten met 0-0. Onze meiden zijn erg hard aan het strijden.

Net na rust krijgen wij een kans, helaas kan Romy het net niet vinden. 54e minuut nogmaals een kans voor Witkampers, helaas balverlies waaruit ADO snel omschakelt, hun linksbuiten kan de kans niet benutten. Het blijft 0-0. Helaas moeten we er in 57e minuut toch aan geloven. Vanaf hun linkerkant breken ze door het middenveld en de verdediging tot de rand 16. Er volgt een afstandschot bovenin de verre hoek, ADO - Witkampers: 1-0. 65e minuut wissel Witkampers, Kaylee erin voor Rinus. En onze geboren wissel Sjon (haar eigen woorden) erin voor Norah. Een aanval uit het boekje van ADO, stand 2-0 na 70 minuten voetballen. 75e minuut wissel Aukje erin voor Bodine. Lotte schuift door naar rechtsbuiten en Aukje komt op de backpositie.

Eindstand ADO-Witkampers 2-0.

Onze keepster Isa heeft veel ballen uit het net weten te houden. ADO heeft net wat meer kwaliteiten. Witkampers heeft wat meer pech in de afronding en door de vele ongelukkige pijntjes vandaag. Maar wij mogen zeker trots zijn op onszelf dat we het lang zo vol hebben gehouden en hebben gestreden. We hebben onze huid duur verkocht.

Volgende wedstrijd Always Forward - Witkampers 25 februari.

Tekst: Vera Wuestman