• Witkampers Vr1 naar de volgende ronde in de beker

Wijchen, 23 oktober 2022
    4e bekerwedstrijd: Alverna Vr1 - Witkampers Vr1 om 13:00 uur
    Ruststand: 1-1
    Eindstand: 2-2 (2-4 pen winst)

De volgende ronde bekerwedstrijd stond vandaag op het programma voor Witkampers Vr1. Witkampers wilde wat rechtzetten na de zeperd in de competitie tegen Nuenen.

Witkampers begon met veel balbezit, maar echt gevaarlijk werden we niet. Alverna viel aan vanuit de omschakeling. Uit een van deze aanvallen viel de 1-0 in de 18e minuut. Niet veel later maakte Elisa de 1-1 in de 28e minuut.

Ruststand: 1-1

In de rust besproken dat het baltempo hoger moest om Alverna uit elkaar te spelen. Wat zeker is gelukt, maar de kansen bleven zeer schaars. Hierdoor bleef Alverna geloven in een mogelijke stunt. Deze werd versterkt door de 2-1 van Alverna in de 64e minuut. Witkampers Vr1 ging volle bak spelen. Alverna kwam niet meer van haar eigen helft af. De 2-2 viel uiteindelijk toch in de 92e door invaller Romy.

Penalty’s moesten de beslissing brengen. Witkampers Vr1 nam er 4 goed. Alverna miste er 2. Hierdoor bekert Witkampers Vr1 verder.
    Het was niet onze wedstrijd, maar de overwinning na hard werken is zeker beloond.

Op naar de 5e competitiewedstrijd: Uit tegen Velsen Vr1.

Tekst: Olton Valois Smith