Voorbereiding Witkampers selectie

Witkampers Vr1 pakt een punt en speelt zich veilig

Laren, 12 mei 2024
    Witkampers Vr1 - Beuningse Boys Vr1 (1-1) 2-2

Op zondag 12 mei werd de belangrijkste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Witkampers vrouwen 1 speelt tegen de directe concurrent Beuningse Boys. De vrouwen uit Beuningen staan op de 10e plek en wij staan één plek hoger in de competitie. Wij hebben deze wedstrijd in eigen hand. Er moet minimaal 1 punt worden gepakt voor het ontlopen van de nacompetitie.

Om 12 uur wordt er afgetrapt in Laren. De eerste 10 minuten is de wedstrijd in evenwicht, grote kansen blijven uit. In de 18e minuut is er dan de eerste grote kans voor de uitploeg, voorzet vanaf de zijkant gaat over Isa heen. Gelukkig kan de tegenstander de bal niet in het goal krijgen. We komen goed weg. Een paar minuten later komt Beuningse Boys weer met een kans, Isa redt knap. Er volgt een corner, deze corner wordt naast gekopt. Op de helft van de eerste helft is er een drinkpauze ingelast. Het is dorstig weer. De meiden krijgen een peptalk. Dit werkt want gelijk daarna is de kans voor Witkampers. Deze kans wordt half weggewerkt door de tegenstander en Witkampers kan een nieuwe aanval opzetten via Kaylee. Kaylee levert een goede bal op Daphne. Zij maakt een actie en kan afronden op de goal. GOAL. Witkampers - Beuningse Boys 1-0 na 25 minuten spelen. 10 minuten later krijgt Witkampers een corner, deze wordt gegeven door Els. De bal komt mooi hoog voor. Romy kan hem niet hard genoeg raken. De bal blijft in de kluts hangen en Beuningse Boys kan hem niet goed wegwerken. Een nieuwe aanval wordt opgezet met een voorzet van Vene, Lotte kan koppen, maar helaas over de goal. 5 minuten voor rust komen we met een grote kans, Dapnhe kan de bal meenemen vanaf het middenveld. Ze legt breed op Romy, Romy kan hem niet langs de keeper krijgen. Er volgt een treurige blessure van Sarieke. Wissel: Yinke erin voor Sarieke. Aan het einde van de eerste helft krijgt Beuningse Boys nog een corner, de bal blijft in de kluts hangen bij onze goal en deze wordt binnengewerkt door de tegenstander. We gaan rusten met 1-1 stand op het scorebord.

Tweede helft gaat van start. In minuut 48 een overtreding van de tegenstander op ons en met als resultaat een goede vrije trap. Maar helaas te zacht genomen door Rinus. Een grote kans blijft uit. Een paar minuten later kan Beuningse Boys vanaf de linkerkant opbouwen, de bal wordt voorgezet en kan zachtjes worden binnen getikt. Stand 1-2 na 53 minuten spelen. Nu moeten de vrouwen van Witkampers een goal maken om zichzelf veilig te spelen in de competitie. We gaan meer aanvallend spelen en dit resulteert er in dat er meer kansen worden gecreëerd. Na 60 minuten voetballen draait Daphne mooi weg in de 16 meter en wordt vervolgens onderuitgehaald, een terechte penalty, maar onze scheidsrechter denkt daar anders over. Geen strafschop voor Witkampers. In de 63e minuut krijgen wij een vrije trap op randje 16 meter. Deze wordt niet omgezet in een grote kans. In de 67e minuut zet Witkampers weer een aanval op, de bal bleef hangen en Romy kan hem over de keeper heen krijgen. GOAL!! En het staat weer 2-2. 70e minuut wissel: Sjon en Bodine erin voor Romy en Els. Ook de tweede helft kent een drinkpauze. Het worden spannende laatste 15 minuten. Wissel: Marleen erin voor Dapnhe. Beuningse Boys zet vol druk, verschillende corners volgen elkaar op. 90e minuut krijgt de uitploeg een vrije trap, deze wordt binnen gewerkt. Maar buitenspel… we komen goed weg. Nog een paar spannende minuten om te spelen. Maar de vrouwen uit Laren geven alles wat ze hebben.

Dan eindelijk fluit de scheidsrechter af voor het einde van de wedstrijd. Witkampers vrouwen 1 pakt 1 punt, wat genoeg is om onszelf veilig te spelen in de competitie en nacompetitie te ontlopen. Dit wordt uiteraard gevierd in de 3e helft.

Tekst: Vera Wuestman
    Foto’s: Suzanne Veneboer