Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

1/8 finale bekerwedstrijd: Witkampers Vr1 – Oranje Nassau Vr1 om 20:00 uur
    Ruststand: 2-1
    Eindstand: 5-1

Na ons geflatteerde verlies tegen ADO ’20 in de competitie konden we al snel weer aan de bak voor de 1/8 finale beker en wel thuis tegen Oranje Nassau Vr1 uit Almelo.
    Vanuit de begeleiding besloten om 3 omzettingen te doen in het elftal. Dit pakte gedurende wedstrijd zeer goed.

Eerst werden we wakker van de snelle en zeer jonge behendige speelsters van Oranje Nassau. Witkampers liet zich niet gek maken en zette zelf hier hun beste beentje voor. Naarmate de wedstrijd vorderde nam Witkampers meer en meer het initiatief over. Vooral in balbezit, wat ook de opdracht was. In de 27e minuut lag de 1-0 er dan ook in door Sterre op aangeven van Elisa.

Lang konden we hier niet van genieten. Na niet goed uitverdedigen van Witkampers kon Oranje Nassau de 1-1 intikken in de 33e minuut. Meteen na de aftrap kon Sterre al de 2-1 inschieten in de 34e minuut op aangeven van Elisa.

Ruststand: 2-1

In de rust een aantal zaken doorgenomen. Ook hier weer besproken hoe we meer uit ons balbezit en onze kansen konden halen. Hierna volgde een op en neer golvend spel. Wel met meer kansen voor Witkampers. Zeker als je 4x tot 5x de paal en/of lat raakt. Het spel bleef hierdoor spannend om te zien. Vooral hoe Witkampers zich verdedigend maar ook aanvallend sterk opstelde.

De 3-1 in de 83e minuut kwam als geroepen. Uit een afvallende bal voor de goal van Oranje Nassau kon Daphne deze simpel binnentikken. Daphne had er echt zin en ging er weer vandoor met de bal, de 16-meter in en werd daar neergelegd. De penalty werd benut door Sterre in de 89e minuut:  4-1. Invaller Kayleigh uit Vr2 tikte in de 91e minuut de 5-1 binnen vanuit lage voorzet van Sterre.

Al met al de complimenten aan het hele team. Ook voor de invalsters uit Vr2: Romy en Kayleigh. De omzettingen hebben tot positief resultaat geleid. Op richting zondag. Dan staat de uitwedstrijd tegen VDZ Vr1 (aanvang 11:00 uur) op het programma. Dan op dezelfde manier van spelen 3 punten meenemen naar Laren!

Tekst: Olton Valois Smith