Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers Vr1 redt het net niet tegen RKHVV Vr1

Huissen, 19 november 2023
    RKHVV Vr1 - Witkampers Vr1 (1-1) 3-1

Een paar weken geleden stond exact dezelfde wedstrijd op het programma. Toen was het voor de beker, nu voor de competitie. De uitslag van de beker wedstrijd was er een die we liever snel zouden vergeten.

De aanloop naar de wedstrijd verliep een beetje rommelig. Met een zoektocht naar de juiste kleedkamer, een warming up op een veld dat erg slecht was, een scheidsrechter die het beginsignaal 7 minuten later dan gepland gaf.

We starten de wedstrijd erg slordig en geven RKHVV de kans om te voetballen. Na 2 minuten hebben we dan ook al 2 corners en afstandsschoten tegen gehad. In de 8e minuut krijgen wij een vrij dubieuze corner mee. Daphne gaat achter de bal staan en zet deze strak voor. Met een beetje hulp van de wind waait deze richting de tweede paal. De verdediger staat daar niet helemaal goed op te letten en werkt de corner van Daphne netjes in het eigen goal. Tot onze grote verbazing staat de grensrechter ineens te wapperen met zijn vlag. In eerste instantie voor buitenspel, wat vrij lastig is met een eigen goal, later verandert hij zijn verhaal naar dat de bal over de achterlijn was geweest. Helaas gaat de scheidsrechter mee met zijn sprookjesverhaal en blijft de stand op 0-0. Dit moment geeft ons wel de moed om weer te gaan voetballen en het spel verbetert.

In de 23e minuut zet RKHVV een mooie aanval op, maar gelukkig staat onze Robert goed op te letten en vlagt netjes voor een buitenspel goal van RKHVV. De 2e en zeker nog niet de laatste afgekeurde goal deze wedstrijd.

Zo’n 2 minuten later neemt Carmilla de bal vanaf ongeveer de middellijn op d'r pantoffel en deze zwabbert richting de goal van RKHVV. Helaas knalt deze vuurpijl op de lat. Gelukkig staat Lotte erg goed op te letten en neemt de bal rustig aan en schuift hem langs de keeper in de goal. Deze telt gelukkig wel, 0-1 voor ons! We proberen de nul mee de rust in te nemen. Isa staat goed op te letten bij een afstandsschot en krijgt haar vingertoppen nog tegen de bal aan. Helaas valt 1 minuut voor rust toch de 1-1. Een bal vanaf de zijkant vliegt zo de goal in.

In de kleedkamer spreken we af zo door te voetballen. We hebben nu wind mee, wellicht valt daar wat uit te halen
    Tijdens en vlak na rust vinden er nog wat wissels plaats wat een beetje chaos op het middenveld brengt. RKHVV denkt hier goed gebruik van te maken maar u raadt het al, wederom buitenspel. In de 62e minuut komt de spits van RKHVV 1 op 1 met Isa te staan. Die kan er nog een voetje tegenaan krijg en in de rebound staat Carmilla goed in de weg. 2 minuten later geven we een corner weg en deze wordt knap binnen gekopt. Deze keer geen buitenspel helaas, dus we staan 2-1 achter. 5 minuten later loopt een middenvelder van RKHVV vrij gemakkelijk door ons middenveld heen en schiet de 3-1 binnen. We proberen nog wat terug te doen met een paar afstandsschoten, maar ze vliegen er niet in. In de 70e minuut denkt RKHVV de 4-1 binnen te schieten, maar ook hier stond ze ruim buitenspel. In de resterende 20 minuten gebeurt er niet zoveel meer. De wedstrijd eindigt dan ook in 3-1.

Al met al hebben we een prima pot op de mat weten te leggen. We hebben onszelf enorm verbetert ten opzichte van de vorige wedstrijd en we kunnen enorm veel positieve punten meenemen richting de volgende wedstrijd. Volgende week spelen we thuis tegen Hoogland.

Tekst: Tessa Veneboer