• Witkampers Vr1 speelt gelijk tegen Antibarbari Vr1

Inhaal 8e Competitiewedstrijd: Witkampers Vr1 – Antibarbarie Vr1 om 14:00 uur
    Ruststand: 0-1
    Eindstand: 1-1

Een week voor aanvang van de tweede helft van de competitie moest Witkampers Vr1 eerst een inhaalwedstrijd (thuis) spelen tegen Antibarbari Vr1 uit Rotterdam. Een wedstrijd uit de 8e competitieronde. Kans om afstand te nemen van de onderste plaatsen.

Witkampers begon iets afwachtend aan de wedstrijd. We lieten Antibarbari de opbouw doen om te kijken hoe ze spelen. Toch nam Witkampers het spel vrij snel in handen. Hierdoor ontstonden er flink wat kansen. De een wat meer gerichter op doel dan de ander. Aanvallend werd er goed gecombineerd. Helaas lieten wij soms steekjes vallen in de omschakeling. Van hieruit kon Antibarbari in de 37e minuut op 0-1 komen.

Ruststand: 0-1

In de rust aangegeven dat we onszelf in aanvallende zin wel moesten belonen met doelpunten en dat daarbij de restverdediging beter moest staan. Witkampers ging door met wat ze de eerste helft deden. Creëren van kansen. De restverdediging stond vele malen beter waardoor Antibarbari niet veel kon counteren. Na 4 overduidelijke doelpogingen was het dan uiteindelijk toch Vene die de 1-1 binnenschoot in de 55e minuut. Eindelijk de bevrijding voor meer doelpunten?

Witkampers bleef het doel van Antibarbari opzoeken. Met veel kunst en vliegwerk hield de keepster van Antibarbari het doel schoon, waardoor Witkampers weer met een kater achterbleef. Gezien de kansenverhouding is 1-1 geen leuk resultaat, maar qua spel hebben we wel flinke stappen gemaakt. Ook is de balans beter voor elkaar.

Niet getreurd er komt nog een return. Aankomende zondag komt nummer 2 Always Forward op bezoek. Voordeel is dat we alle ploegen hebben gehad en we precies weten hoe ze spelen. Aanvang wedstrijd is om 14:00 uur in Laren.

Tekst: Olton Valois Smith