Witkampers Vr1 verliest nipt van VDZ Vr1

10e Competitiewedstrijd: VDZ Vr1 - Witkampers Vr1 om 11:00 uur
    Ruststand: 1-0
    Eindstand: 3-2

Zondag 4 december 2022 stond alweer de 10e competitiewedstrijd op het programma. Uit tegen VDZ Vr1. De groep van tevoren ingelicht dat we dit team anders moesten aanpakken dan bij de vorige wedstrijden.

En dat lukte ook. VDZ had moeite om er doorheen te komen. Aan de andere kant heeft Witkampers ook wel degelijk kansen gehad om op voorsprong te komen. Toch was het net voor rust de 1e kans van VDZ en deze was meteen raak in de 44e minuut: 1-0.

Ruststand: 1-0

In de rust wat omzettingen gedaan om ervoor te zorgen dat we er goed staan voor de 2e helft. Helaas duurde het iets te lang om de organisatie goed te krijgen. Binnen 7 minuten werd het al 2-0 en 3-0. Toch toonde Witkampers veerkracht en kwam terug tot 3-1 door een goal van Sterre in de 61e minuut.

Nadien bepaalde de scheidrechter de rest van de wedstrijd. Sterre werd in de 16-meter onderuit gehaald door de keeper van VDZ. Je zou zeggen: rode kaart en een penalty, maar niets was minder waar. Een vrije trap net buiten de 16-meter. Helaas was deze kans ook niet aan ons besteed. VDZ maakte hier goed gebruik van.

Witkampers liet zich niet uit het veld slaan en ging door voor de 3-2. Deze kwam uiteindelijk ook door Vene in de 81e minuut: 3-2.

Spannende minuten volgden hierna, maar helaas toch weer met lege handen. Wat denk ik anders was geweest als de scheidsrechter consequent had gehandeld. Maar zoals vaak gebeurde dit niet.

Uithuilen en er komende zondag weer voor gaan in de thuiswedstrijd tegen Buitenveldert Vr2. Hier hebben de dames nog een appeltje mee te schillen!

Tekst: Olton Valois Smith