Open trainingen Witkampers Vrouwen 1

Witkampers Vrouwen 1 verliest van VV Hoogland in veelbewogen wedstrijd

Hoogland, 21 april 2024
    VV Hoogland Vr1 - Witkampers Vr1 (1-2) 4-2

Op zondag 21 april zijn de vrouwen van de Witkampers samen met een aantal supporters afgereisd naar VV Hoogland. Om 14.00uur werd er afgetrapt. De tegenpartij staat momenteel op de 5e plek in onze competitie.

De eerste kans is in de 5e minuut voor de Witkampers, er volgt een corner. Deze wordt weggewerkt door Hoogland. Na 7 minuten voetballen gooit de keepster van de tegenstander de bal verkeerd of tekort uit, recht bij Bodine in de voeten. Bodine behoudt overzicht en vindt Daphne. Dapnhe schiet via de onderkant lat de bal over de doellijn. De tegenstander ziet er geen doelpunt in, dus wil door voetballen. Gelukkig is de grensrechter eerlijk en geeft aan dat de bal wel over de doellijn is geweest. Stand 0-1.

Na 20 minuten spelen krijgt Romy een flinke duw in de rug en tegen haar hoofd waardoor ze op de grond belandt en blijft liggen. De tegenstander speelt door en creëert een kans, deze kans wordt omgezet in een goal. Gelukkig voor ons buitenspel. Daarna ontstaat er een klein chaos moment door onduidelijkheden van de scheidsrechter. De tegenstanders plus publiek is het duidelijk niet eens met het afkeuren van de goal. De keepster van Hoogland krijgt een gele kaart. Wij krijgen uiteindelijk nog een vrije trap op de overtreding op Romy. Daarna volgen enkele kansen voor zowel Witkampers als Hoogland. In de 30e minuut breekt Hoogland dan toch door. De 1-1 valt.

Ze moeten Romy wel hebben vandaag. Ze krijgt een elleboog in haar gezicht, resulterend in een bloedneus. Haar tegenstander begint ook al met bedreigende teksten. Gelukkig heeft de scheidsrechter het ook door. Niet veel later wordt Vene ook hard geraakt. De meiden van Hoogland zijn geen lieverdjes. Net voor rust komt Hoogland nog met een grote kans, gelukkig in het zijnet. Na 45+1 minuten voetballen krijgen we een vrije trap op eigen helft. Rinus brengt hem erin, de bal komt bij Daphne. Dapnhe kan uithalen, bal in de kruising. Stand 1-2.

We gaan rusten en de tegenstander afkoelen.

1 wissel na rust: Sjon erin voor Bodine. In de 53e minuut creëert Hoogland een aanval over de rechter flank, de bal wordt voor gegooid. Rinus kan net op tijd de bal wegtikken op de doellijn. Er volgt een corner, deze wordt helaas niet goed weggewerkt en dit leidt tot een eigen goal. Stand 2-2. De wedstrijd valt een beetje in evenwicht na 60 minuten voetballen. Kansen worden aan beide kanten nog wel gecreëerd. 5 minuten later krijgt Daphne een grote kans, 1 op 1 op de keeper af. De keepster komt goed uit en voorkomt een doelpunt.

Wissel: Lotte en Sarieke erin voor Aukje en Romy

De tweede helft verloopt iets rustiger. Witkampers staat meer onder druk vanaf de 75e minuut. Het hing al even in de lucht, Witkampers krijgt de 3-2 om de oren in de 80e minuut. Niet veel later is er slordig balverlies waaruit Hoogland een aanval kan opzetten. Het resultaat is een goal. Stand: 4-2. Witkampers geeft het de laatste 20 minuten helemaal weg, zonde. Een veelbewogen wedstrijd begon goed en eindigt in een domper. Eindstand VV Hoogland - Witkampers 4-2.

De volgende wedstrijd is alles bepalend of we nacompetitie spelen. Witkampers heeft alles zelf in de hand. Aan een gelijkspel zouden we in principe genoeg hebben. Op 12 mei spelen we om 12.00 uur thuis tegen onze directe concurrent Beuningse Boys Vr1.

Tekst: Vera Wuestman