Witkampers werkt hard maar wint niet

Laren, 26 maart 2023
    Witkampers – BWO (0-1) 1-2

Witkampers is nu al maanden op zoek naar een overwinning. Dat deze punten hard nodig zijn is goed te zien op de ranglijst. Tel daarbij op de wetenschap dat richting het einde van de competitie de onderste teams altijd gaan winnen van de clubs die zo'n beetje uitgespeeld zijn. Op de werklust en mentaliteit om er iets van te maken valt niets aan te merken. Witkampers werkt elke wedstrijd hard en laat zich niet zo maar verslaan. Vandaag staat de thuiswedstrijd tegen BWO op het programma en een nieuwe poging om hopelijk weer eens te winnen. Makkelijk zal dit niet worden. BWO doet samen met stadsgenoot ATC '65 en Bon Boys uit Haaksbergen mee om de titel.

In de openingsfase gaat het spelbeeld behoorlijk gelijk op. BWO voetbalt makkelijker, maar Witkampers krijgt ook kansjes. Een voorzet van Witkampers wordt aangeraakt door een BWO speler en via Colin Stegeman mag de eerste Larense mogelijkheid worden genoteerd. Na ongeveer 25 minuten spelen slaat BWO toe via een corner. In eerste instantie kan een goal nog voorkomen worden maar in de rebound scoort BWO fraai met een omhaal.

Witkampers probeert wat terug te doen en in de kansenverhouding lukt dit ook af en toe. 10 minuten voor rust soleert Christian Beuzel door de Hengelose verdediging, zijn harde voorzet vindt helaas geen Larense voet om de gelijkmaker aan te mogen tekenen. Ook de rest van de eerste helft komt Witkampers in de buurt van het BWO doel en zou een gelijkmaker helemaal niet onverdiend zijn.

Na rust gaat Witkampers nog directer spelen dan in de eerste helft. De lange bal wordt gebruikt om onrust in de BWO defensie te zaaien. Qua veldspel wordt het nu wel wat slordiger maar de wil om een doelpunt te maken is zichtbaar. Af en toe wordt Witkampers ook wel gevaarlijk maar de echte finesse om het een goede tegenstander lastig te maken ontbreekt. Een kwartier voor tijd maakt Witkampers zich op voor het slotoffensief. Chiel Oudenampsen wordt weer als gelegenheidsspits naar voren gebracht om een doelpunt te forceren. Witkampers gooit echter haar eigen glazen in door op klungelige wijze de 0-2 cadeau te geven aan BWO. Via een kopbal van Chiel Oudenampsen, die knap raak kopt, doet Witkampers nog wat terug. Helaas is dit niet genoeg om BWO nog te laten wankelen en ook vandaag wint Witkampers niet.