Voorbereiding Witkampers selectie

Witkampers wint eenvoudig en gaat richting de nacompetitie

Laren, 26 mei 2024
    Witkampers – Robur et Velocitas (2-0) 3-0

Bijna een heel seizoen lang was Robur et Velocitas de enige club die in de buurt kon blijven van AZC. De gasten van vandaag verloren in de maand april heel verrassend 3 keer op rij. Robur is wel de afgetekende nummer 2 van de derde klasse B en heeft zodoende ook een vrijstelling voor de eerste ronde van de nacompetitie. In de lokale media zijn de rood-witten uit Apeldoorn heel uitgesproken over hun ambitie, zij zijn klaar voor de tweede klasse.

Toen beide teams elkaar troffen in januari was Robur veel effectiever dan Witkampers. Vandaag zijn het de Larenaren die bijzonder effectief omgaan met de kansen die het krijgt. Om zeker te zijn van een plek in de nacompetitie is een overwinning voor Witkampers het meest veilige scenario. Robur lijkt het allemaal wat al te makkelijk op te nemen vanmiddag en Witkampers gaat er vol voor. Na iets meer dan een kwartier spelen opent Christian Beuzel de score. Zijn schot in de verre hoek gaat heel beheerst net naast de paal binnen. Nog geen tien minuten later valt ook de 2-0. Uit een corner kopt Jur Wilgenhof de bal net voorbij de tweede paal knap binnen. Daarbij valt wel op dat de Robur defensie kwetsbaar oogt. Witkampers speelt op haar beurt een prima eerste helft, wint de meeste duels en heeft controle over de wedstrijd.

In de tweede helft gebeurt niet heel veel noemenswaardigs. Er gebeurt een beetje wat je kunt verwachten. De voorsprong van Witkampers voelt veilig en comfortabel, Robur weet al een tijdje dat het tweede wordt en wil geen schade oplopen in de vorm van kaarten of blessures. Als gevolg hiervan kabbelt het allemaal een beetje voort. Af en toe krijgt Witkamers een kansje en ook de gasten uit Apeldoorn komen nog een paar keer voor het Larense doel maar van heel veel opwinding is geen sprake. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd schiet Bastian Beuzel na een korte solo op de rand van het strafschopgebied hard raak. Na deze 3-0 fluit de uitstekend leidende scheidsrechter gelijk voor het einde.

Volgende week zondag speelt Witkampers de eerste ronde van de nacompetitie tegen Jonge Kracht in Huissen.

Tekst: Bas Groot Wesseldijk
    Foto's: Alex Arkink