Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers wint moeizaam van hekkensluiter

Laren, 28 maart 2024
    Witkampers – SV Orderbos (1-0) 2-1

Witkampers maakt een lastige periode door. Na de winterstop werd alleen gewonnen van SML. De nederlagen zijn talrijker, het scoren van doelpunten gaat moeizaam en de bijna onneembare defensie van voor de winterstop voelt heel wat minder solide aan. De gasten uit Apeldoorn beleven een enorm moeizaam seizoen. Behalve de openingswedstrijd gingen alle andere duels verloren. Nu Orderbos een puntenaftrek heeft gehad zijn zij ook die punten kwijt en staan de gasten met 0 punten stijf onderaan in de derde klasse.

Een snel doelpunt in dit soort wedstrijden is altijd prettig, maar het is Orderbos dat dicht bij een openingstreffer is. Via één van de aanvallers komt de bal op de lat terecht na nauwelijks 2 minuten speeltijd. Daarna is het echter Witkampers dat de touwtjes in handen neemt. Een snelle goal na 5 minuten spelen wordt vanwege buitenspel afgekeurd en een kopbal van Christian Beuzel mist het doel, allemaal binnen de eerste tien minuten van de wedstrijd. Witkampers is beter en sneller dan Orderbos, maar de eindpass is onvoldoende nauwkeurig waardoor na het eerste kwartier geen grote kansen meer komen. Sterker nog Orderbos groeit in de wedstrijd. De minimale nederlaag tegen Beekbergen (1-0) was geen toeval. Dit team gaat zich niet zomaar gewonnen geven. Net voor rust krijgt Witkampers de volgende mogelijkheid. De Orderbos-keeper pakt een vrije trap van Jordy Woestenenk knap uit de hoek. Gelukkig voor Witkampers valt de 1-0 dan toch, in de blessuretijd van de eerste helft. Al dan niet via een verdediger gaat een inzet van Jordy Woestenenk het doel in en staan de Larenaren op voorsprong.

Tien minuten na rust komt Orderbos zelfs op 1-1. Hoewel de Apeldoorners sinds november 2023 geen doelpunt meer hebben gemaakt, lukt dit vanavond in Laren wel. Een inzet van zeker 25 meter vliegt zomaar in het Witkampersdoel en totaal tegen de verhouding in is de stand weer gelijk. Deze gelijkmaker geeft Orderbos echter wel zicht op een stuntje en Witkampers kan nu in de problemen komen. De gasten blijven fanatiek tegenhouden. Verfijnd is het allemaal niet. Werkelijk de ene na de andere bal wordt het sportpark afgeschoten, maar effectief is het wel. Witkampers worstelt overigens zelf ook, het is allemaal weinig overtuigend wat de thuisploeg laat zien.

Gelukkig maakt Witkampers wel de 2-1. Invaller Bastian Beuzel valt goed in en stelt Bryan Brummelman in de gelegenheid om te scoren. Na dit doelpunt lijkt een grotere voorsprong er best in te zitten, maar Orderbos blijft prima op de been en zorgt ervoor dat Witkampers een lastige avond heeft. Een paar minuten voor tijd probeert één van de Orderbos verdedigers nog maar eens een afstandsschot. Hoewel deze inzet ruim over vliegt, zorgt het toch voor lichte opwinding. In de slotfase gebeurt er weinig meer en Witkampers mag drie punten bijschrijven.