Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers wint opnieuw van Colmschate

Colmschate, 4 februari 2024
    Colmschate – Witkampers (1-2) 1-3

In de openingswedstrijd van dit seizoen haalde Witkampers gelijk flink uit tegen Colmschate, in Laren werd het 5-0. Met de terugwedstrijd op het programma heeft Colmschate wisselende resultaten behaald. Maar een week geleden werd wel Robur et Velocitas met 4-0 aan de kant gezet. Ook heeft Colmschate nog maar één thuiswedstrijd verloren dus een makkelijke middag gaat het echt niet zomaar worden voor Witkampers.

De Larenaren hebben de beste start die je je kunt wensen. Hoewel de thuisploeg de aftrap heeft scoort Witkampers binnen de minuut. Een dieptepass wordt door Christian Beuzel knap aangenomen en feilloos afgewerkt. De thuisploeg schrikt duidelijk van deze openingsfase, oogt wat nerveus en komt heel goed weg als twee minuten later Raoul Haijtink een tik krijgt, maar Witkampers geen strafschop. In het eerste half uur blijft Witkampers het meeste balbezit houden en komt makkelijker tot kansen. Uit een vrije trap lijkt Witkampers op 0-2 te komen maar de treffer wordt geannuleerd vanwege buitenspel.

Colmschate begint nu echter ook aan te dringen en komt tot een aantal mogelijkheden. Na een half uur spelen wordt een voorzet door de Colmschate spits knap binnengeschoten en staat het 1-1. Met de eerste minuten in gedachten doet Witkampers zichzelf hier echt tekort. Een paar minuten voor rust komen de zwart-witten opnieuw op voorsprong. Een bekeken schot van Raoul Haijtink kan niet worden gepakt door de Colmschate doelman en met een 1-2 voorsprong gaat Witkampers de rust in.

De tweede helft is behoorlijk open. Witkampers komt tot kansen maar ook Colmschate is regelmatig gevaarlijk. De thuisploeg probeert er bovenop te zitten en Witkampers niet te veel tijd te geven in balbezit te blijven. Dit lukt behoorlijk en Witkampers heeft het lastig. Na een uur spelen heeft Colmschate geluk, een keiharde overtreding aan de zijlijn op Christian Beuzel wordt mild bestraft en beide teams blijven met 11 spelers op het veld staan. Na dit moment wordt het allemaal nog een tandje feller en moet de scheidsrechter aan het werk. Witkampers blijft via de snelle omschakeling wel gevaarlijk en 10 minuten voor tijd valt de beslissing. Bastian Beuzel bedient Colin Stegeman die de 1-3 binnentikt. In de slotfase krijgt Witkampers nog een paar kansen, maar ontbreekt de scherpte om een grotere uitslag neer te zetten. Pas op 25 februari speelt Witkampers weer voor de competitie. Dan staat de derby tegen Lochem op het programma.