Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers wint weer overtuigend

Laren, 22 mei 2022 Witkampers-Gendringen (2-0) 3-0

Raoul Haijtink zet Witkampers met een strak schot al in de 3e minuut op voorsprong. Een bliksemstart dus. Witkampers beheerst het spel door met een hoog baltempo te spelen. Gendringen komt in het spel nauwelijks voor. Na 20 minuten scoort Timo Haverkamp knap de dik verdiende 2-0. Witkampers blijft gedurende de hele 1e helft de bovenliggende partij, maar vergeet verder uit te lopen.

De 2e helft begint Witkampers wat slap. Gendringen is echter niet bij machte het spel te maken. In de 65e minuut kopt Jur Wilgenhof uit een corner overtuigend de 3-0 binnen. Hiermee is de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Witkampers heeft nog kansen om verder uit te lopen en Gendringen gelooft het wel.

Weer belangrijke punten voor Witkampers om mee te blijven doen voor het kampioenschap.

De huidige stand is: 1. OBW 51 pt   2. Witkampers 49 pt   3. FC Trias 47 pt.

Nog 2 wedstrijden: a.s. zondag naar Ruurlo en een week later, 2e Pinksterdag, thuis tegen FC Trias.

Tekst en foto's: Jan Dijkerman