Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers zeven wedstrijden zonder overwinning

Laren, 12 maart 2023
    Witkampers – ATC '65 (0-3) 0-4

Een spectaculaire overwinning tegen de verhouding in. Dat resultaat behaalde Witkampers in de uitwedstrijd tegen STEVO begin december 2022. Na deze driepunter en een positie in de middenmoot is Witkampers langzaam maar zeker in de degradatiezone terecht gekomen. De zes wedstrijden na de laatste overwinning leverden slechts 3 punten op. In een competitie waarin alle teams aan elkaar gewaagd zijn én met een verruimde degradatieregeling zijn overwinningen nodig.

Witkampers begint vandaag aan de thuiswedstrijd tegen ATC '65 zoals de tweede helft vorige week tegen SDC '12. De Larenaren proberen met veel energie de wedstrijd naar zich toe te trekken. De gasten uit Hengelo hebben ook niet de makkelijkste fase van het seizoen en wellicht zit er een verrassing in vanmiddag. De eerste kans van vanmiddag is ook voor Witkampers. Nadat een schot van ATC '65 geblokt wordt in het Witkampers strafschopgebied, wordt Niels Saaltink weggestuurd. Zijn inzet vliegt helaas over, maar een prima omschakeling. Wellicht is dit de manier hoe Witkampers vanmiddag gevaarlijk kan gaan worden.

Een paar minuten later zit Witkampers echter weer in de problemen. De eerste kans voor ATC '65 is wel raak. Als dan 3 minuten later de 0-2 ook nog valt, wordt wel duidelijk dat dit geen makkelijke middag gaat worden. Witkampers blijft het echter proberen en stort gelukkig niet in. Sterker nog, de thuisploeg is heel dicht bij een doelpunt. Via een corner, toch al een wapen de laatste weken, kopt Jur Wilgenhof de bal goed richting de hoek. De keeper van ATC '65 maakt echter een fenomenale redding en het blijft 0-2.

ATC '65 heeft na deze kans de wedstrijd onder controle en via een hard schot valt net voor rust ook de 0-3 nog. Na rust lukt het Witkampers niet om gelijk een vuist te maken en iets terug te doen. De gasten uit Hengelo spelen gecontroleerd, zuinig en effectief. Via een bekeken schot wordt het een paar minuten na rust 0-4 en is het natuurlijk wel echt klaar.

Ook in de tweede helft blijft Witkampers voetballen, wordt een enkele keer gevaarlijk, maar geen moment ontstaat het idee dat ATC '65 nerveus gaat worden. Witkampers zorgt er wel voor dat de achterstand niet verder oploopt. Sowieso verdient het team een compliment voor haar wedstrijdmentaliteit gedurende de hele middag. ATC '65 was vanmiddag duidelijk een maat te groot. Witkampers mag volgende week een nieuwe poging gaan wagen om weer een keer te winnen in een uitwedstrijd tegen Schalkhaar.