Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers zonder problemen naar overwinning

Velp, 14 april 2024
    VVO – Witkampers (0-1) 1-3

Vandaag is Witkampers op bezoek bij VVO in Velp. Het sportpark van VVO is een bezoek meer dan waard. De Pinkenberg ligt fraai in de bossen tussen Velp en Rozendaal. Dat samen met een monumentale tribune maakt de hele entourage erg aantrekkelijk. Die aantrekkelijkheid komt de laatste weken niet van het spel van Witkampers. "Moeizaam" is de samenvatting in één woord. Tegen de een-na-laatst genoteerde ploeg van de derde klasse, VVO, wellicht een mooie gelegenheid om drie punten bij te voegen aan het totaal.

In het eerste half uur van de wedstrijd gebeurt er heel weinig, bijna niets eigenlijk. VVO en Witkampers houden elkaar in evenwicht. Het verschil op de ranglijst is niet terug te zien in wat er op het veld gebeurt. Deze wedstrijd heeft echt een doelpunt nodig om een beetje 'los' te komen. Bij voorkeur uiteraard met een Larense goal en dit gebeurt ook. Na een klein halfuur spelen mag Raoul Haijtink een stuk buiten het strafschopgebied aanleggen voor een vrije trap. Deze wordt aangeraakt door de muur en komt terecht bij Roel Wesseldijk die heel attent is doorgelopen. Zijn inzet is hard en zonder twijfel en Witkampers staat op 0-1. De voorsprong geeft Witkampers wat meer vertrouwen en de Larenaren komen beter in de wedstrijd. Net voor rust is het bijna 0-2 als Jordy Woestenk de bal nét niet bij Roel Wesseldijk weet te krijgen.

De tweede helft vangt aan met eenzelfde spelbeeld als in het laatste kwartier voor de rust. Witkampers oogt wat sterker en heeft meer balbezit. Michiel Arkink vecht mooie duels uit met de centrale verdedigers van VVO en zorgt regelmatig voor gevaar. Vervolgens kantelt het betere van het spel langzaam in de richting van VVO. De gastheren worden wat gevaarlijker en met slechts een 0-1 op het bord zit een ongelukje in een klein hoekje. Gelukkig overleeft Witkampers deze korte fase waarin het even moeilijk is. Na bijna 70 minuten spelen schiet Roel Wesseldijk eerst nog op de keeper maar kan daarna met zijn rug naar het doel afleggen op de inlopende Michiel Arkink die zorgt voor de 0-2. Een verdiende voorsprong die gevoelsmatig ook de beslissing is. Via een voor VVO wat ongelukkig moment, één van de verdedigers schiet de bal tegen Christian Beuzel aan en de bal verdwijnt in het net, wordt het 0-3.

In het laatste kwartier gebeurt net zo weinig als in de openingsfase van deze wedstrijd. Witkampers heeft de buit binnen en bij VVO is de laatste hoop wel een beetje vervlogen. Dat in blessuretijd de 1-3 toch nog valt mag Witkampers zich best aanrekenen. Al met al heeft Witkampers het echter geen moment moeilijk gehad en boekt een prima 1-3 overwinning.

Foto's: Alex Arkink